Stuffed turkey roll in crispy bacon jacket

Magyarul  

Stuffed turkey roll in crispy bacon jacket

This year I definitely wanted to put turkey on the festive table, but my husband and I are a bit few to eat a whole turkey. This is why I decided to make a turkey roll.

I bought turkey breast fillet for this dish, but you can ask a whole slice at the butcher, so you won’t struggle with fitting the smaller pieces together.

First of all I prepared the stuffing and at the same time I set the oven to conventional heating. In a frying pan I fried a smaller, chopped onion on fat, and when it became a bit transparent I added 4-6 chopped mushroom, 150 g finely chopped chicken liver, salt, pepper then fresh chopped parsley, marjoram and about 4 larger slice of water-soaked then squeezed bread in pieces and finally 3 fresh eggs. While I took off the heat, I stirred the mixture till the eggs were almost cooked, and the stuffing got the right -formable but not too dry- consistency. I took the pan off the stove and let it cool down while I prepared the meat.

I tenderised the filet slices to ensure the even thickness, then I placed the bacon slices next to each other on a piece of baking paper, as if I made a kind of yummy quilt for the turkey, which I tried to fit together here and sprinkled it with salt, and pepper, and the smoked bacon ensured that the other side got the proper salinity. I placed the stuffing in the middle, then formed into a cylindrical shape by hand, wrapped the filet around it then completely covered the roll with the bacon. Since I don’t like scratching my trays with stainless steel sponge I put the previourly used baking paper under the roll, then covered the tray with tin foil and pushed into the hot oven.

While the roll was in the oven, I peeled and chopped some potatoes, then I cooked them in salty water. When the potatoes became soft, I mashed them then added some double cream, then used a hand mixer to achieve a creamy and smooth texture (don’t do it in teflon pots!).

The quite thick meat softened completely in 50-60 minutes, so I removed the tin foil and set the oven to grill function to make the bacon jacket more crispy. It took about 15-20 minutes. I put the roll on a chopping board, and let it to cool down a bit, because it makes the slicing easier and the roll won’t fall apart. I served it on a bed of rosemary.

 

Do you like this recipe?
Follow the Holy Whisk Blog on Facebook, Instagram and Twitter
to be the first who read the latest blog posts.

• • •

 

Ropogós baconbe göngyölt, töltött pulykatekercs

Idén mindenképp azt szerettem volna, ha pulyka kerül az ünnepi asztalra, azonban egy egész pulykához a férjemmel ketten kevesen vagyunk. Így esett a választás a töltött pulykatekercsre.

Ehhez a fogáshoz pulykamell filé szeleteket vettem, de a hentesnél erre a célra szép nagy, egész szeletet tudsz kérni és akkor nem kell bajlódnod  a kisebb darabok összeillesztésével.

Először elkészítettem a tölteléket és egyúttal elindítottam a sütő alul-felül sütés funkcióját. Egy kisebb fej apróra vágott hagymát zsíron megpirítottam, majd amikor üvegesre párolódott, hozzáadtam 4-6 apróra vágott gombát és 150 g felaprított csirkemájat, sót, borsot, majd bele került az apróra vágott, friss petrezselyemzöld, majoránna és 4 szelet előre beáztatott, majd kinyomkodott szikkadt kenyér darabjai következtek és végül 3 felvert tojást is hozzáadtam. Takarék lángon addig kevergettem amíg a tojás majdnem megfőtt és összeállt a töltelék egy -formázható, de kicsit sem száraz- masszává. Levettem a tűzről és amíg hűlt előkészítettem a húst.

Az egyenletes vastagság érdekében kiklopfoltam a hússzeleteket, majd a bacon csíkokat egymás mellé rendeztem egy sütőpapíron, mint egy fincsi kis takarót a pulykának, és itt próbáltam összeilleszteni a filéket, majd finoman megszórtam őket sóval és borssal, a füstölt bacon pedig kívülről biztosította a megfelelő sósságot. A tölteléket a hús közepére halmoztam, kézzel henger alakúra formáztam, köré hajtottam a filét, majd teljes egészében beborítottam a szalonna csíkokkal. Mivel nem szeretem vakarni a tepsiket ezért az összeállításkor  használt sütőpapírt be is csúsztattam a hústekercs alá, majd beborítottam a tepsit alufóliával és betoltam a meleg sütőbe.

Amíg a hús sült, meghámoztam és összekockáztam néhány szem krumplit, majd sós vízben feltettem őket főni. Amikor megpuhult, krumplinyomóval összetörtem, tejszínnel dúsítottam és a krémesebb állag elérése érdekében konyhai robotgéppel átkevertem (teflonos edényben ezzel ne próbálkozz).

A viszonylag vastag hústekercs 50-60 perc alatt meg is párolódott, így levettem róla a fóliát és a sütőt egyúttal átállítottam grill funkcióra, hogy a szalonna minél ropogósabbra süljön. Ez 15-20 perc alatt meg is történt. A készre sült pulykatekercset kitettem egy vágódeszkára hűlni, mert így könnyebb a szeletelés és biztosan nem esik szét. Rozmaring ágyon tálaltam.

 

Tetszett a recept?
Kövesd a Holy Whisk Blog Facebook, Instagram valamint Twitter oldalát,
és értesülj Te elsőként a legújabb blog posztokról.

Leave a Reply

