Moose burger

Magyarul  ⇣

Moose burger

Recipe inspiration: Reader’s Digest
http://www.readersdigest.ca/food/recipes/ultimate-moose-burger/

I was so lucky when I got some wild moose meat last year in Sweden. Since it’s not so easy to make a good stew from minced meat, I decided to make burgers. I got some inspiration from the recipe above then I modified it to create “more Swedish” burgers. If you have no chance to get some moose meat, no worries, just buy some minced venison or beef and follow the instructions below.

First of all, I caramelized a smaller, finely chopped onion on fat. In a bigger bowl I mixed 500 g minced moose meat, the caramelized onion, 1 tsp pressed or finely chopped garlic, half egg, 5 tbsp melted fat (or the fat of fried smoked bacon), 1 tsp fresh chopped savory, salt and pepper. I formed 4 patties and put them into the fridge, to avoid the patties to fall apart later when I fry them.

Meanwhile I prepared the other ingredients: 4 slices of Swedish Grevè cheese, spinach or salad leaves, 2 handful of grey chanterelles from the nearest forest (I fried them on fat), crispy bacon slices and 4 burger buns.

When the patties spent at least an hour in the fridge, I put 2 tbsp fat into a frying pan then fried them for 10 minutes on each side, and placed the Grevè slices on the top of the patties and fried them till the cheese started to melt.

Finally I built the burger: cut the buns in half, dipped each half in the hot fat in the frying pan, placed the bottom half on a plate and put the leaves and crispy bacon slices on it, the patty and cheese went in the middle then I heaped the chanterelles on the top, added some ketchup then closed the burger with the top half of the bun. I served it with fresh, home made fries.

 

Do you like this recipe?
Follow the Holy Whisk Blog on Facebook, Instagram and Twitter
to be the first who read the latest blog posts.

img_0008

• • •

 

Jávorszarvas burger

Recept inspiráció: Reader’s Digest
http://www.readersdigest.ca/food/recipes/ultimate-moose-burger/

Nagyon szerencsés voltam, amikor tavaly hozzájutottam némi vad jávorszarvashúshoz Svédországban. Mivel darált húsból nem olyan egyszerű pörköltet készíteni arra a döntésre jutottam, hogy burger lesz belőle. A fenti receptből merítettem ihletet aztán némileg átformáltam, hogy “még svédebb” burgerek készüljenek. Ha nem  kapnál jávorszarvashúst, ne ess kétségbe, csak vegyél egy kis szarvas vagy marha darálthúst és kövesd az alábbi utasításokat.

Először is zsíron megfonnyasztottam egy kisebb fej, finomra vágott hagymát. Egy nagyobb tálban összekevertem 500 g darált jávorszarvashúst, a hagymát, 1 kiskanál préselt vagy apróra vágott fokhagymát, fél tojást, 5 kanál olvasztott zsírt (vagy füstölt szalonna zsírját), 1 kiskanál friss, aprított csombordot, sót és borsot. Négy darab hústpogácsát formáztam, amiket betettem a hűtőbe, hogy megelőzzem a későbbi szétesésüket a sütés alatt.

Időközben elkészítettem a többi hozzávalót is: 4 szelet svéd Grevé sajtot, spenót vagy saláta leveleket, két marék szürke rókagombát a közeli erdőből (ezt zsíron megpirítottam), ropogós bacon csíkokat és 4 bucit.

Mikor a húspogácsák már legalább egy órát töltöttek a hűtőben, két kanál zsíron 10 percig sütöttem őket mindkét oldalon és ráhelyeztem a Grevè szeleteket, majd addig sütöttem tovább, amíg a sajt kezdett megolvadni.

Végül felépítettem a burgert: félbe vágtam a bucikat, mindkét felüket megmártottam a serpenyőben lévő forró zsírban, az alsó fele egy tányérra került, ráhelyeztem a leveleket és a ropogós bacon csíkokat, a húspogácsa és a sajt került középre, a tetejére halmoztam a rókagombát, hozzáadtam némi ketchupot és lezártam a burgert a buci felső felével. Friss, házi készítésű sültkrumplival tálaltam.

 

Tetszett a recept?
Kövesd a Holy Whisk Blog Facebook, Instagram valamint Twitter oldalát,
és értesülj Te elsőként a legújabb blog posztokról.

Leave a Reply

