Cod with pan-seared veggies in smoked cheese sauce

∴ Open the post then scroll down for English ∴

Tőkehal serpenyőben sült zöldségekkel füstölt sajt szószban

Ez egy újabb egyszerű de nagyszerű variáció halra, ami segítségünkre lehet abban, hogy újra-felfedezzük a halat illetve beillesszük a mindennapi kedvenceink listájára.

Ez alkalommal tőkehalat választottam, de használhatsz bármilyen, általad kedvelt halat. A grill serpenyőt meglocsoltam némi olívaolajjal majd a gyönyörű, friss filéket sóztam, borsoztam, mindkét oldalukat kissé megpirítottam, és idő közben egy másik serpenyőben olíva olajon megpirítottam a gombát és a vörösbabot.

Amikor elkészültek, lefedtem a serpenyőket és nekiláttam a füstölt sajt szósz elkészítésének.

Felkockáztam a sajtot és egy kis lábasba tettem, hozzáadtam nagyjából 1 púpozott teáskanál keményítőt és 200-300 ml sűrű főzőtejszínt, majd addig főztem amíg egyenletes és sűrű lett és a sajt is teljesen elolvadt. Ha karakteresebb ízekkel gazdagítanád, használhatsz frissen őrölt borsot, szerecsendiót, friss fokhagymát vagy zöldfűszereket is. Csak rajtad áll.

A tőkehalfilét basmati rizs ágyon, sült zöldségekkel és a füstölt sajt szósszal a tetején tálaltam.

 

Tetszett a recept?
Kövesd a Holy Whisk Blog Facebook és Instagram oldalát,
és értesülj Te elsőként a legújabb blog posztokról.

IMG_4715IMG_4714

• • •

 

Cod with pan-seared veggies in smoked cheese sauce

This is another simple but great variation for fish, which helps to re-discover fish dishes and insert them to the list of our everyday favourites.

This time I chose cod, but you can use your preferred fish. I added some olive oil into the grill pan and when it became hot, I placed the beautiful fresh fillets in it sprinkled with salt and pepper, and grilled the fillets on each side. In the meantime I seared the sliced mushrooms and red kidney beans on olive oil in a separate pan.

When they were ready, I put lids on the pans and started to prepare the smoked cheese sauce.

I chopped the smoked cheese, and placed the cubes into a small saucepan, added about 1 heaped tsp corn starch and 200-300 ml double cream, and cooked it till it became smooth and thick and the cheese melted completely. If you wanna enrich it with stronger flavours you can use freshly ground pepper, nutmeg, fresh garlic or herbs as well. It’s up to you.

I served the cod fillet on basmati rice ‘bed’, covered with the pan-seared veggies and the wonderful smoked cheese sauce.

 

Do you like this recipe?
Follow the Holy Whisk Blog on Facebook and Instagram
and be the first who read the latest blog posts.

Leave a Reply

