Matcha roll

∴ Open the post then scroll down for English ∴

Matcha piskótatekercs

Néhány hete, életemben előzör a londoni Borough Market-en kipróbáltam egy matcha teával készült tortát. Mivel nagyon fincsi volt elhatároztam, hogy rendelek matcha tea port és én is sütök egyet otthon.

A matcha eredetileg a rituális japán teaceremóniák központi eleme, de manapság már egyre többen fogyasztják egyedülálló élettani hatásai miatt. A linkre kattintva még több információt találsz erről a szuper-teáról.

Torta helyett piskótatekercset készítettem.

A sütőt előmelegítettem 200 ºC-ra, majd összekevertem 6 púpozott kanál lisztet, 2 kanál matcha tea port, 1 kiskanál sütőport és egy csipet sót. Ezután különválasztottam 5 tojást, tojássárgákat kifehéredésig kevertem 6 kanál cukorral és 75 ml tejjel, majd kemény habbá vertem a tojásfehérjéket. A száraz hozzávalókat elkevertem a tojássárgás krémmel majd befejezés képpen óvatosan hozzáforgattam a fehérjehabot is.

Ha van saját, jól bevált piskótatekercs recepted, amit szívesen fogyaszt a család, csak adj a száraz hozzávalókhoz 2 kanál matcha tea port.

A piskótatésztát egyenletesen eloszlattam egy sütőpapírral kibélelt, téglalap alakú tepsiben, majd kb. 8 percig sütöttem. Amikor elkészült, lehúztam róla a sütőpapírt és a piskótát egy tiszta konyharuhára helyeztem, feltekertem és hagytam szobahőmérsékletűre hűlni. Ez megelőzi a piskóta megrepedezését amikor a töltelékkel együtt tekerjük fel.

Amíg vártam, elkészítettem a fehércsokis mascarpone krémet. Habbá vertem 100 ml sűrű habtejszínt, kézi robotgéppel fellazítottam 250 g mascarpone-t és gőz felett felolvasztottam egy tábla (150 g) fehércsokit. Amikor a csoki teljesen felolvadt, hagytam, hogy kissé meghűljön (semmiképp se legyen forró, de még legyen teljesen olvadt) és hozzákevertem a mascarpone-hoz, majd óvatosan a krémhez forgattam a felvert tejszínhabot is. Ehhez a krémhez tetszőlegesen gazdagíthatjuk még fűszerekkel, például fahéjjal, tonkababbal vagy akár kókuszreszelékkel is.

Amikor a piskótatészta már kellően lehűlt, kitekertem és vékonyan megkentem eperlekvárral, majd beborítottam a fehércsokis mascarpone krémmel és a tekercs közepe felé eső szélére sorba rendeztem a (kisebb méretű) friss epreket. Óvatosan feltekertem, majd igyekeztem úgy pozícionálni a tekercset, hogy az eprek lehetőleg szép egyenesen álljanak a közepén. A tekercset kívülről is beborítottam a megmaradt krémmel, végül a tetejét megszórtam matcha tea porral, apróra vágott pisztáciával és liofilizált (fagyasztva szárított) eperrel.

A matcha piskótatekercset szeletelés előtt a hűtőbe tettem néhány órára 🙂

 

Tetszett a recept?
Kövesd a Holy Whisk Blog Facebook és Instagram oldalát,
és értesülj Te elsőként a legújabb blog posztokról.

IMG_5043

• • •

Matcha roll

Few weeks ago I tried matcha cake for the first time at Borough Market. Since it was so yummy so I’ve decided to order matcha green tea powder and bake something at home.

Originally, matcha is the main ingredient of traditional Japanese tea ceremony but nowadays it became popular because of its health benefits. For more interesting info  about this super tea please use the link.

Instead of a cake I made a Swiss roll.

I preheated the oven to 200 ºC, then mixed together 6 tbsp flour, 2 tbsp matcha powder, 1 tsp baking powder and a pinch of salt. After that I separated 5 eggs and I mixed the yolks with 6 tbsp sugar and 75 ml of whole milk till it became creamy and pastel yellow then I whipped the egg whites with my hand mixer. I stirred the dry ingredients with the creamy yolk mixture, finally added the egg white foam and gently folded in the mixture.

If you have your own Swiss roll batter recipe, what is your family favourite, just add 2 tbsp matcha powder to the dry ingredients.

I spread the batter evenly in a lined Swiss roll baking sheet, then baked it for about 8 minutes. Then I removed the parchment paper, placed the crust on a clean kitchen towel, rolled it up and let the sponge to cool down to room temperature. This method helps to avoid the crust from damages when you will roll it up with the filling later.

In the meantime I prepared the white chocolate mascarpone cream. I whipped 100 ml double cream, softened 250 g mascarpone with a hand mixer and melted a bar (150 g)  of white chocolate above boiling water. When the chocolate melted completely I let it to cool down a little bit (it shouldn’t be hot, but still should be completely melted), stirred with the mascarpone and finally I gently mixed this cream with the whipped cream. You can enrich it with cinnamon, tonka bean or desiccated coconut as well.

When the crust was cold enough to fill it, I rolled it out and spread a thin layer of strawberry jam on it, then covered the surface with the white chocolate mascarpone cream and arranged the fresh strawberries to form a line on the edge which is planned to be in the middle of my Swiss roll. I rolled it up carefully and tried to position the (smaller) strawberries to be as straight as possible in the middle. I covered the roll with the leftover filling and sprinkled the top with matcha powder, chopped pistachios and freeze dry strawberries.

I put the matcha roll into the fridge for a few hours before slicing. 🙂

 

Do you like this recipe?
Follow the Holy Whisk Blog on Facebook and Instagram
and be the first who read the latest blog posts.

6 Comments Add yours

  1. Very impressive, and I’m sure very tasty, dessert! 🙂

    Liked by 1 person

  2. Incredible work!! keep it up (:

    Liked by 1 person

    1. Cheers mate! I wish I could be as good as you! 😉

      Liked by 1 person

      1. haha, that is very kind. Your doing an amazing job (:

        Liked by 1 person

Leave a Reply

