Profiteroles

Magyarul  ⇣ 

Profiteroles

 

Today I’ve made some churros and these beautiful profiteroles, since you can use the same choux pastry for these dessert.

So I melted 50 g butter in 125 ml water on medium heat in a pot, then added a pinch of salt, 1 tsp of sugar then when it slightly boiled I stirred in 125 ml flour then cooked the mixture for 2-3 minutes, at the end it came off from the bottom of the pot.

I placed the mixture in a mixing bowl and let it to cool down for about 5 minutes, then stirred in 2 eggs, one after one till the dough combined. Tadaaa… the choux pastry is ready to use for plenty of recipes!

For the profiteroles I placed the dough in a piping bag, and with a round tip I’ve formed pretty circles on a parchment paper lined baking sheet. These circles should be about 2 cm wide and half cm thick. For a nice golden brown finish, I gave them a nice egg wash, then baked them for about 20 minutes on 190 °C. I let them to cool down on a cooling rack, then made a little cross cut on the bottom of each profiteroles. This is where I filled them with pastry cream, but you can use any filling, jam or the combination of these.

For the pastry cream or crème patisserie I put 125 ml sugar and 4 tbsp gluten free flour (or corn starch) and a pinch of salt in a pot, stirred them together. The sugar stirred in the flour will help to get a nice smooth texture without any annoying flour cluster. In a separate bowl (or directly in the measuring cup) I’ve mixed 500 ml whole milk with 4 egg yolks, then add this to the dry ingredients and stirred them together, and finally I’ve added 2 tbsp butter and cooked the cream till it thickened. I poured the cream in a mixing bowl and stirred in 1 tsp vanilla paste (or the seeds of one vanilla pod), and covered it with some cling film to avoid the cream to forming a skin. When it was on room temperature (you can chill it as well) I put the pastry cream in a piping bag with a fine piping tip and filled the profiteroles trough that cross cut on the bottom.

You can serve it with melted chocolate, or any sauce you wish. Enjoy!

 

Do you like this recipe?
Follow the Holy Whisk Blog on Facebook, Instagram and Twitter
to be the first who read the latest blog posts.

IMG_7941

• • •

 

Profiterol

Ma készítettem néhány churrost és ezeket a szépséges proriterolokat, mivel mindkét desszethez használható ugyanazon égetett tészta.

Közepes hőfokon megolvasztottam 50 g vajat 125 ml vízben, majd hozzáadtam egy csipet sót, 1 kiskanál cukrot és amikor már enyhén forrni kezdett, hozzáadtam 125 ml lisztet és 2-3 percig főztem a keveréket, ami végül szépen elvált az edény aljától.

Egy keverőtálba tettem a félig kész tésztát, majd úgy 5 percig hagytam hűlni, ez után egyesével eldolgoztam 2 egész tojással, amíg a tészta szépen összeállt. Tádááá… az égetett tészta készen áll, hogy számtalan recepthez felhasználhassuk!

A profiterolok elkészítéséhez az égetett tésztát egy nyomózsákba tettem és egy kerek nyomófejjel csinos kör alakú tésztakupacokat formáztam egy sütőpapírral kibélelt tepsire. Ezek a kupacok kb. 2 cm szélesek és fél centi vastagok legyenek. Hogy szép aranybarnára süljenek egy felvert tojással kentem meg és 190 °C-on kb 20 percig sütöttem őket. Amikor készre sültek, egy rácson hagytam hűlni a tésztagombócokat, majd egy kereszt alakú apró vágást ejtettem mindegyik alján. Később ezen keresztül töltöttem a közepükbe a cukrászkrémet, de Te használhatsz bármilyen más krémtölteléket, lekvárt vagy ezek kombinációját.

A cukrászkrémhez (más néven sárgakrém vagy crème patisserie) 125 ml cukrot és 4 kanál gluténmentes lisztet (vagy kukoricakeményítőt) és egy csipet sót mértem ki egy edénybe majd egyenletesre kevertem a hozzávalókat. A cukor a liszthez vagy keményítőhöz keverve hozzájárul az egyenletes, csomómentes állag létrejöttéhez. Egy külön edényben (vagy közvetlenül a mérőkancsóban) összekevertem 500 ml tejet 4 tojássárgájával, majd ezt hozzáöntöttem a száraz hozzávalókhoz és egyenletesre kevertem és addig főztem amíg jól besűrűsödött. A krémet egy tálba öntöttem és hozzákevertem egy kiskanál vanília pasztát (vagy egy vanília kikapart magjait) és a bőrösödés megelőzése érdekében folpackkal borítottam be. Amikor már szobahőmérsékletűre hűlt (hűtőben is lehűtheted) a cukrászkrémet egy nyomózsákba töltöttem és egy keskenyebb típusú nyomófej segítségével, a kis kereszt irányú vágáson át megtöltöttem a tésztácskák belsejében lévő üreget.

Olvasztott csokival vagy az ízlésednek megfelelő öntettel tálalhatod! Jó szórakozást!

 

Tetszett a recept?
Kövesd a Holy Whisk Blog Facebook, Instagram valamint Twitter oldalát,
és értesülj Te elsőként a legújabb blog posztokról.

2 Comments Add yours

Leave a Reply

